KMO to recepta na efektywne nauczanie, rozwój kompetencji przyszłości klubowiczów i Opiekunów, a także kontakt ze wspaniałymi ludźmi. W czasie pandemii (i nie tylko) również inspiracja do wartościowych eksperymentów. 16 kwietnia o godz. 19 razem z Fundacją Szkoła z Klasą i prezenterkami Anetą Kołton-Janigą oraz Mariną Chelidze zapraszamy na webinarium „Doświadczenia i konstrukcje na zajęciach KMO i lekcjach”.
Dziś już wiemy, że szkoły będą zamknięte dłużej niż zakładaliśmy. W tej sytuacji Centrum Nauki Kopernik i my, zespół KMO, staramy się Wam ułatwić dostęp do naszych zasobów. Korzystajcie!
Wyświetl wiadomość na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) lub zaprojektuj swoją bazę księżycową! Program ESERO-Polska prowadzi nadal otwarte dwa wyzwania, które z łatwością można prowadzić w domach: Astro Pi Misji Zero (termin nadsyłania zgłoszeń mija 20 marca 2020 r.) i wyzwanie Moon Camp (termin nadsyłania zgłoszeń przedłużony do 7 maja 2020 r.).
Hasła ostatnich miesięcy (lat) stały się rzeczywistością - uczyliśmy się do przyszłości, której nie znaliśmy. Przyszłość przyszła i tego się nie spodziewaliśmy. Jak funkcjonować, kiedy rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej niż dotychczas? Nie wiemy, ale jesteśmy w tym razem, więc może nie będzie tak źle.
Koronawirus koronawirusem, ale dla nas 16.03 to dobry dzień, bo dołączyła do nas Sylwia. Sylwia będzie nas wspierać organizacyjnie, a także (jak wszystko wróci do normy) będzie wspierać Was przy Badaczach KMO i Pikniku.
Świat stanął na głowie, a my wraz z nim, ale pomału przystosowujemy się do nowych warunków pracy. Tu dowiecie się co się zmieniło jeśli chodzi o wydarzenia KMO i jak będziemy pracować w najbliższych miesiącach.
Zakończyliśmy zbieranie zgłoszeń na konkurs minigrantowy, w którym aplikować można było o fundusze na stworzenie i wyposażenie Warsztatu Przestrzeni Twórczej (mobilnego narzędziownika) oraz realizację projektu konstruktorskiego.
Przez dwa lata w Projekcie Szkoła Bliżej Nauki zespół z Pracowni Edukacji Centrum Nauki Kopernik testował razem z nauczycielami z Mazowsza różne narzędzia i formaty pracy. Zastanawiali się jak połączyć świat szkoły i nauki tak, aby dla obu stron była to ciekawa przygoda. O wszystkich tych doświadczeniach możecie przeczytać w publikacji wieńczącej ten projekt!
Zapraszamy opiekunów KMO na warsztaty podczas trwania, których przygotujecie żel agarozowy wykorzystując materiały dostępne w szkole oraz przeprowadzicie elektroforezę. Wyizolujecie DNA z materiału biologicznego. Zastosujecie szablon do przygotowania papierowego, trójwymiarowego modelu DNA. Poznacie materiały edukacyjne udostępnione w bazie danych PDB (Protein Data Bank). Przeprowadzicie także proste analizy sekwencji DNA, takimi samymi metodami, jakimi posługują się biolodzy molekularni pracujący z materiałem genetycznym.
Nie ma wartościowego uczenia się bez popełniania błędu. Frank Wilczek polskiego pochodzenia fizyk, laureat nagrody Nobla, powiedział: „Jeśli nie popełniasz błędów, to znaczy, że nie pracujesz nad dostatecznie trudnymi problemami, a to jest już duży błąd”. Zapraszamy opiekunów KMO do wykonywania doświadczeń metodą IBSE oraz popełniania błędów, które są szansą dla rozwoju ucznia, możliwością uzyskania informacji zwrotnej.