Partner strategiczny

Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności
Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności działa od 2000 roku. W Polsce programy Fundacji koncentrują się na obszarach wiejskich i w małych miastach. Fundacja realizuje programy w trzech głównych obszarach tematycznych: edukacji, rozwoju społeczności lokalnych oraz dzielenia się polskim doświadczeniem w zakresie transformacji z krajami Europy Środkowej i Wschodniej.
Dotychczas Fundacja przeznaczyła na działalność programową 288 milionów dolarów. Pozwoliło to m.in. na sfinansowanie ponad 22 000 lokalnych projektów, a także 35 000 stypendiów, szkoleń dla 200 000 nauczycieli oraz 35 000 liderów i pracowników organizacji pozarządowych.
Projekt Klubów Młodego Odkrywcy w latach 2002-2005 finansowany był przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności w ramach programu „Równać Szanse”. Jego pomysłodawcą i realizatorem było Kłodzkie Towarzystwo Oświatowe Wolności. W efekcie powstało kilkadziesiąt Klubów Młodego Odkrywcy na terenie całej Polski. Od 2009 roku rolę koordynatora Klubów Młodego Odkrywcy pełni Centrum Nauki Kopernik, a Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności jest partnerem strategicznym tego przedsięwzięcia. W 2012 roku Centrum Nauki Kopernik zawarło porozumienie z Polsko-Amerykańską Fundacja Wolności, mające na celu rozwijanie i promowanie inicjatywy Klubów Młodego Odkrywcy. Jest ono efektem kilkuletniej, partnerskiej współpracy pomiędzy obiema instytucjami na rzecz nowoczesnej edukacji i wyrównywania szans edukacyjnych młodego pokolenia.

Partnerzy regionalni
Politechnika Wrocławska
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Miejski Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy
Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie
Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Lublinie
Centrum Nauki Keplera – Planetarium Wenus
Centrum Nauki Kopernik w Warszawie
Młodzieżowe Obserwatorium Astronomiczne w Niepołomicach
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
Uniwersytet w Białymstoku
Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku
Olsztyńskie Centrum Edukacji Nauczycieli
Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu
Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach

Partner ds. rozwoju programu KMO za granicą
Partner ds rozwoju programu KMO za granicą

Fundacja HumanDoc
Fundacja HumanDoc została powołana w celu edukacji i działania na rzecz rozwiązywania problemów globalnych.
Przez 10 ostatnich lat z powodzeniem zrealizowała liczne interdyscyplinarne projekty, których wspólnym mianownikiem jest wsparcie społeczeństw, wyrównywanie szans i działanie w obszarze zrównoważonego rozwoju.
Specjalizuje się w kompleksowym zarządzaniu złożonymi, wieloetapowymi projektami, które realizuje przy wsparciu doświadczonych ekspertów, którzy podzielają wspólne z nią wartości.
Jako partner CNK rozwija program KMO w krajach Partnerstwa Wschodniego. Od 2018 r. we współpracy z Ilia State University prowadzi działania w Gruzji. Obecnie działa tam już samodzielnie prawie 200 klubów. Od 2020 r. współpracuje również z instytucjami w Ukrainie (Lviv Open Lab i Science Centre Ternopil), gdzie powstało ponad 40 klubów. Od 2020 roku przy wsparciu Jinishian Memorial Foundation (JMF) program KMO rozwija się także w Armenii.
Wymienione działania są współfinansowane ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności w ramach programu Równać Szanse i Fundacji Civis Polonus, realizowanego przez Fundację Edukacja dla Demokracji.
Od 2022 roku współpracujemy również ze stowarzyszeniem Scientifica w Rumunii, a po przerwie spowodowanej wojną domową, wracamy do współpracy z partnerami w Etiopii – Uniwersytetem w Mekelle

Partnerzy zagraniczni
Jinishian Memorial Foundation
Mekelle University
Kallamino Special High School
Ilia State University
Oficina del Historiadorde La Ciudad de La Habana
Scientifica
Lviv Open Lab
Centrum Nauki Tarnopol
Mała Akademia Nauk Ukrainy

Partnerzy ogólnopolscy

Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci
Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci jest stowarzyszeniem społecznym, którego głównym celem jest wspieranie pasji i zainteresowań uczniów w ramach Programu Pomocy Wybitnie Zdolnym. Fundusz Stara się budować więzi między środowiskiem naukowym a szkolnym. Co roku umożliwia ok. 500 młodym ludziom nieodpłatny udział w obozach, warsztatach, seminariach i stażach badawczych organizowanych przez najlepsze uniwersytety i placówki badawcze w Polsce. Zajęcia dla uczniów prowadzi każdego roku ok. 300 pracowników naukowych, doktorantów i studentów. Wszyscy oni są wolontariuszami! Po 35 latach pracy ponad połowa współpracowników organizacji to absolwenci Programu.

Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży
Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży to organizacja, która umożliwia spotkania i współpracę młodych Polaków i Niemców. Dofinansowuje i merytorycznie wspiera polsko-niemieckie projekty. PNWM dotuje różnorodne spotkania młodzieży – od warsztatów teatralnych przez międzyszkolne projekty ekologiczne po mecze hokeja na trawie. Dla organizatorów tych spotkań – nauczycieli lub animatorów – PNWM przeprowadza szkolenia i konferencje oraz wydaje publikacje. Organizacja została utworzona w 1991 roku przez rządy Polski i Niemiec równocześnie z podpisaniem traktatu dobrosąsiedzkiego. Od początku istnienia PNWM, dzięki jej wsparciu, zrealizowano ponad 70 tys. projektów, w których udział wzięło ponad 2,8 mln uczestników.
Szkoła Edukacji Uniwersytetu Warszawskiego i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności
Szkoła Edukacji powstała w 2015 roku na mocy porozumienia zawartego pomiędzy Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności i Uniwersytetem Warszawskim. Głównym inicjatorem powstania i fundatorem Szkoły była i jest do tej pory PAFW. Organizacją prowadzącą Szkołę Edukacji jest specjalnie w tym celu powołana Fundacja Dobrej Edukacji (FDE), która rozpoczęła swoją działalność w 2014 roku – również z inicjatywy PAFW.
Od początku istnienia Szkole Edukacji i jej zespołowi przyświecała podstawowa myśl: wspieranie i promowanie rozwoju edukacji oraz działanie na rzecz poprawy jakości edukacji, a także działanie na rzecz poprawy jakości kształcenia oraz doskonalenie zawodowe nauczycieli.

Politechnika Wrocławska
Dolnośląskie
Politechnika Wrocławska jest wiodącym ośrodkiem naukowym i dydaktycznym w Polsce. Jej pozycja wśród uczelni technicznych w Europie i na świecie z roku na rok rośnie. Rozwój uczelni zapewnia potencjał badawczy, dydaktyka na najwyższym poziomie, innowacyjność oraz współpraca z gospodarką. Uczelnia kształci specjalistów, którzy są cenieni i poszukiwani na rynku pracy. KMO od lat współpracuje z działającą przy Politechnice Akademią Młodych Odkrywców.
Koordynator
Koordynatorką współpracy regionalnej programu jest dr Anna Hajdusianek.

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Kujawsko-pomorskie
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy to nowoczesna uczelnia publiczna, która łączy wieloletnią tradycję akademicką z innowacyjnym podejściem do kształcenia. Bogata oferta dydaktyczna obejmuje kierunki humanistyczne, społeczne, przyrodnicze, ścisłe i techniczne, odpowiadając na potrzeby współczesnego rynku pracy. Uczelnia intensywnie rozwija infrastrukturę dydaktyczną i badawczą, oferując studentom dostęp do nowoczesnych laboratoriów, pracowni i sal multimedialnych. UKW prowadzi aktywną współpracę z otoczeniem społeczno-gospodarczym oraz uczestniczy w krajowych i międzynarodowych projektach edukacyjnych. Duży nacisk kładziony jest na łączenie teorii z praktyką oraz rozwijanie kompetencji kluczowych dla gospodarki opartej na wiedzy. Przyjazna atmosfera akademicka, wsparcie dla studentów oraz dostępność infrastruktury czynią UKW miejscem sprzyjającym zarówno rozwojowi naukowemu, jak i osobistemu.

Koordynator
dr Adam Mroczkowski - Doktor nauk społecznych, matematyk, pedagog. Adiunkt w Katedrze Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji na Wydziale Pedagogiki UKW w Bydgoszczy. Problematyka badawcza oscyluje wokół zagadnień związanych z dydaktyką matematyki i obejmuje takie kategorie jak: kultura matematyczna, kultura uczenia się i nauczania matematyki, język matematyczny, nastawienie matematyczne, umysł matematyczny i jego rozwój. Poszukiwania badawcze sytuowane są w obrębie paradygmatów konstruktywistyczno-interpretatywnych, a inspirację stanowi socjokulturowa teoria uczenia się Jerome'a S. Brunera. Współpracuje z Centrum Nauki Kopernik w Warszawie przy promocji programu Klub Młodego Odkrywcy w regionie.

Miejski Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy
Kujawsko-pomorskie
Miejski Ośrodek Edukacji Nauczycieli jest akredytowaną placówką nauczycieli (nr. decyzji WEPSiP.546.8.2019. AW z 29 sierpnia 2019 r.), która rozpoczęła działalność z dniem 1 lutego 2013 r. na podstawie Uchwały Nr XXXV/726/12 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 28 listopada 2012 r. w sprawie utworzenia Miejskiego Ośrodka Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy.
Moen działa w zakresie:
· wspierania rozwoju kadry oświaty, organizowania i przeprowadzania różnorod-nych form doskonalenia nauczycieli i dyrektorów na podstawie zdiagnozowa-nych potrzeb oraz badań i analiz,
· inicjowania i wspierania nowatorskich działań edukacyjnych,
· upowszechniania dobrych praktyk edukacyjnych, integracji szkół i placówek, środowiska akademickiego, przedsiębiorców wokół działań edukacyjnych,
· zachowania ciągłości wymiany wiedzy i doświadczeń między poszczególnymi pokoleniami nauczycieli,
· przygotowania kadr oświaty do realizacji zadań w zmieniającej się rzeczywisto-ści XXI wieku,
· diagnozowania potrzeb w zakresie dokształcania i doskonalenia nauczycieli i dy-rektorów,
· współpracy z podmiotami wspierającymi i realizującymi zadania na rzecz eduka-cji,
· upowszechniania przykładów dobrych praktyk edukacyjnych.
Zespół MOEN tworzy wysoko wykwalifikowana kadra: nauczyciele konsultanci, nau-czyciele doradcy metodyczni, specjaliści niebędący nauczycielami, pracownicy administra-cji i obsługi.
Placówka realizuje różne formy doskonalenia nauczycieli, tj. warsztaty, seminaria, konferencje, sieci współpracy, projekty edukacyjne. Codziennie pomagamy nauczycielom i dyrektorom w zdobywaniu nowych kompetencji i kwalifikacji.

Koordynator
Agnieszka Mądzielewska-Jagodzińska - przedstawiciel partnera w porozumieniu z CN KOPERNIK, prowadząca KMO VILO-LAB, trenerka KMO
Koordynator
Kamila Koczorowska - koordynator przedsięwzięć związanych z KMO, wspóprowadząca KMO Laboratorium 61
Koordynator
dr Agnieszka Grzelakowska - koordynator przedsięwzięć związanych z KMO, trenerka KMO
Koordynator
Agnieszka Kołodziejska - koordynator przedsięwzięć związanych z KMO, wspóprowadząca KMO Laboratorium 61

Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie
Lubelskie
Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie, czyli do niedawna PWSZ w Chełmie, to nowoczesny, innowacyjny i przyjazny studentom ośrodek akademicki. W chełmskiej akademii realizowane są różnorodne specjalności w ramach kierunków, m.in. Bezpieczeństwo wewnętrzne, Informatyka stosowana, Matematyka ekonomiczna, Pedagogika, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, Pielęgniarstwo, Stosunki międzynarodowe, Filologia słowiańska, Filologia angielska, Rolnictwo, Dietetyka i żywienie zbiorowe, Mechanika i budowa maszyn (Pilotaż samolotowy i śmigłowcowy, Mechanika lotnicza, Dyspozytor lotniczy), Elektrotechnika i Budownictwo. Do dyspozycji studentów są m.in. Centrum Studiów Inżynierskich, w którego skład wchodzi ponad 40 najnowocześniejszych laboratoriów, Akademicki Port Lotniczy z dwoma pasami startowymi, Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznej, Akademickie Centrum Współpracy Transgranicznej oraz nowoczesny Dom Studencki.
Od 2017 roku oficjalny Partner CNK w programie Kluby Młodych Odkrywców oraz organizator cyklicznej imprezy o charakterze pikniku naukowego, dla dzieci, młodzieży i studentów pod nazwą Dzień Młodego Naukowca.
Koordynator
Koordynatorkami współpracy regionalnej programu KMO są Elżbieta Miterka i Sylwia Maciuk – na co dzień pracują ze studentami PANS w Chełmie, prowadząc zajęcia, tutoring akademicki i rozwojowy oraz prace naukowo-badawcze. Opiekunki studenckiego koła KMO „MathExp”, zaś w CNK trenerki KMO.

Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Lublinie
Lubelskie
Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli to wojewódzka akredytowana placówka doskonalenia nauczycieli z siedzibą w Lublinie, z oddziałami w Białej Podlaskiej, Chełmie i Zamościu, świadcząca różnorodne usługi edukacyjne, które są odpowiedzią na zdiagnozowane potrzeby środowiska oświatowego. LSCDN to instytucja poszukująca rozwiązań wpływających na podnoszenie jakości kształcenia, wychowania i opieki. Organem prowadzącym jest Województwo Lubelskie. Placówka współpracuje z uczelniami, bibliotekami i poradniami pedagogiczno – psychologicznymi. Z bogatej oferty edukacyjnej skierowanej do nauczycieli i kadry kierowniczej wszystkich typów szkół i placówek korzysta rocznie od 30 do 40 tysięcy uczestników szkoleń prowadzonych przez nauczycieli konsultantów i doradców metodycznych. LSCDN jest realizatorem szeregu projektów finansowanych ze środków europejskich.

Koordynator
Ewa Lipska – konsultantka ds. edukacji wczesnoszkolnej LSCDN, edukatorka, opiekunka KMO „Lupka”, wychowawczyni i nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, działająca na rzecz rozwijania zdolności i talentów uczniów klas młodszych.

Koordynator
Kinga Dylawerska-Wójtowicz – konsultantka do spraw wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej LSCDN, wychowawczyni i nauczycielka wychowania fizycznego w szkole podstawowej, w której pracuje z klasami sportowymi, wychowując młode pokolenia sportsmenek i sportsmenów.

Koordynator
Ewa Kucharska - doradczyni metodyczna w zakresie biologii w szkole podstawowej i średniej LSCDN, mediatorka sądowa i szkolna, nauczycielka biologii w liceum i technikum, edukatorka i propagatorka rozwiązywania konfliktów interpersonalnych na drodze mediacji. Jako absolwentka AWF – zwolenniczka aktywności fizycznej, racjonalnego i higienicznego trybu życia.

Centrum Nauki Keplera – Planetarium Wenus
Lubuskie
Planetarium Wenus powstało w roku 2015 i jest jedynym planetarium w województwie lubuskim. Od samego początku jego działalność skupia się na popularyzacji nauk ścisłych, przede wszystkim astronomii i fizyki. Poza pokazami planetaryjnymi podejmowane są także inne formy cyklicznej aktywności skierowanej do mieszkańców miasta i regionu. Do najważniejszych wydarzeń związanych z działalnością planetarium należy zaliczyć Piknik Naukowy organizowany w lipcu oraz Noc Spadających Gwiazd odbywająca się w sierpniu. Ponadto prowadzone są obserwacje z użyciem teleskopu przy okazji różnych zjawisk astronomicznych, podczas których osoby zainteresowane mogą doświadczyć piękna kosmosu. Obecnie Planetarium Wenus jest ważnym i często chętnie wybieranym miejscem odwiedzin w trakcie wizyty w mieście.
Koordynator
Paulina Palonek-Janiak, główny specjalista w Planetarium Wenus
Koordynator
Marta Zub, doktor astronomii i główny specjalista w Planetarium Wenus

Centrum Nauki Kopernik w Warszawie
Mazowieckie
Centrum Nauki Kopernik równocześnie z funkcją koordynatora programu KMO pełni rolę koordynatora regionalnego na Mazowszu, wspierając Opiekunów KMO w regionie na zasadach przyjętych dla wszystkich partnerów regionalnych.
Centrum Nauki Kopernik jest instytucją kultury powołaną i finansowaną przez Miasto Stołeczne Warszawa oraz Ministra Edukacji i Nauki. Jest zaangażowane w lokalne, krajowe i międzynarodowe działania na rzecz zmiany kultury uczenia się i rozwija uczestnictwo w kulturze tworzonej przez naukę. Misją CNK jest inspirowanie do doświadczania, rozumienia świata i odpowiedzialnego działania. Ludzie kształtują świat przyjazny dla siebie i natury, rozwijając i stosując naukę – to wizja, której realizacji służy działalność programowa CNK.
Kluczowy obszar działalności programowej CNK stanowią wystawy – przestrzeń obejmująca ponad 400 eksponatów. Odwiedzający mogą eksplorować ilustrowane przez nie zjawiska przyrodnicze, rozwijać wiedzę o nauce, uczestniczyć w zajęciach w laboratoriach: chemicznym, fizycznym, biologicznym, robotycznym, w przedstawieniach w Teatrze Wysokich Napięć i Teatrze Robotycznym oraz w seansach i pokazach Planetarium.
Centrum Nauki Kopernik organizuje także wiele wydarzeń m.in. spotkania z naukowcami, Festiwal Przemiany, Piknik Naukowy, konferencję Pokazać-Przekazać dla środowisk związanych z edukacją, konferencję Przygody Umysłu skierowaną do naukowców zajmujących się uczeniem się, Forum Opiekunów KMO.
Z oferty Centrum Nauki Kopernik od jego otwarcia w 2010 roku co roku korzysta ponad milion osób – zarówno dzieci, jak i dorosłych. Jednak jednorazowa wizyta w Koperniku to zbyt mało, by w sposób trwały zmienić podejście Polaków do nauki oraz zachęcić ich do aktywnego rozwijania swoich kompetencji. W związku z tym, od samego początku działalność edukacyjna CNK sięga znacznie dalej niż mury budynku. Zajmujemy się projektowaniem, rozbudowywaniem i wdrażaniem odpowiednich narzędzi i metod edukacyjnych. Przy poszczególnych projektach CNK wchodzi w koalicje i partnerstwa, współpracuje z nauczycielami, rodzicami, organizacjami pozarządowymi, środowiskami naukowymi i wyższymi uczelniami, przedsiębiorcami o innowacyjnym profilu działalności, samorządami prowadzącymi szkoły i centralnymi władzami oświatowymi. W swoich działaniach buduje środowisko i klimat sprzyjający myśleniu o nowoczesnej edukacji. Jesteśmy jednym z największych w Europie interaktywnych ośrodków komunikacji naukowej. Aktywnie działamy w Europejskiej Sieci Centrów i Muzeów Nauki ECSITE skupiającej ponad 400 podobnych instytucji ze starego kontynentu.
Centrum Nauki Kopernik stanowi pomost, który łączy edukację formalną i nieformalną. Korzystając z zaufania społecznego, a jednocześnie czerpiąc z doświadczeń i najnowszych osiągnięć nauki, ma ono realny wpływ na zmianę sposobu kształcenia w Polsce. W 2015 roku uzyskało status jednostki naukowej. Dział Badań CNK, we współpracy z partnerami akademickimi, realizuje interdyscyplinarne projekty badawcze, m.in. dotyczące nowych w Polsce dziedzin – learning sciences i visitor studies, na przykład: badanie poziomu kapitału naukowego i motywacji poznawczej uczniów, których odwiedza Naukobus z wystawą objazdową CNK; badanie wpływu jednego z projektów na upowszechnienie wśród nauczycieli podejścia do nauczania opartego na konstruowaniu. CNK prowadzi także prace rozwojowe. Ma ugruntowaną pozycję i bogate doświadczenie w tworzeniu zestawów edukacyjnych oraz wytwarzaniu – w procesie prototypowania – eksponatów (na potrzeby własne oraz na sprzedaż).
Kolejnym etapem rozwoju działalności programowej CNK było zbudowanie Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego, w której prowadzone są prace badawcze i badawczo-rozwojowe, w tym prototypowanie i konstruowanie innowacyjnych pomocy edukacyjnych dla przedszkoli oraz szkół.
Koordynator
Koordynatorką współpracy z Opiekunami KMO na Mazowszu jest Sylwia Jędra – członkini zespołu KMO; przez wiele lat zaangażowana w edukację pozaformalną młodzieży i projekty wolontariatu międzynarodowego, w tym projekty realizowane w szkołach i przedszkolach; z wykształcenia chemiczka.

Młodzieżowe Obserwatorium Astronomiczne w Niepołomicach
Małopolskie
Małe obserwatorium astronomiczne w Niepołomicach powstało ponad pół wieku temu dzięki uporowi grupki wizjonerów kierowanych pasją i zamiłowaniem do obserwacji nocnego nieba. Wiele pokoleń niepołomiczan uczestniczyło w poznawaniu tajemnic wszechświata. Rozwój zainteresowania astronomią przyczynił się do rozbudowy obserwatorium. W 2021 roku powstało planetarium i zupełnie nowy obiekt dydaktyczny, który spełnia oczekiwania i potrzeby naszych uczniów.
Młodzieżowe Obserwatorium Astronomiczne w Niepołomicach to miejsce niezwykłe – tu dzieci i młodzież samodzielnie wydzierają światu jego tajemnice. Młodzi ludzie obserwują Słońce i inne gwiazdy, doświadczają, czym jest chemia, fizyka i elektronika. Przyswajają netykietę, odkrywają sekrety fotografii i zgłębiają tajniki sztucznej inteligencji, programując roboty.
Pod opieką nauczycieli najmłodsi uczą się w trakcie zabawy, starsi, mając do dyspozycji nowoczesne przyrządy i urządzenia pomiarowe, poznają świat prawdziwej nauki. W laboratorium poznają makro i mikroświat, odkrywają prawa przyrody, budują swoją wiedzę podążając za zwykłą dziecięcą ciekawością poprzez codzienne doświadczanie nauki.
Wszystkich łączy jedno – pasja poznawcza.
Koordynatorka
Koordynatorką współpracy regionalnej programu KMO jest Aleksandra Kowalska, nauczycielka fizyki, matematyki i astronomii. Od lat zajmuje się popularyzacją nauk przyrodniczych. Jest także opiekunką klubu przy MOA w Niepołomicach.

Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
Podkarpackie
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli (PCEN) to placówka doskonalenia nauczycieli z siedzibą w Rzeszowie, działająca na rzecz wspierania rozwoju zawodowego kadry pedagogicznej w województwie podkarpackim. PCEN organizuje szkolenia, warsztaty, konferencje oraz udziela indywidualnego wsparcia doradczego nauczycielom wszystkich etapów edukacyjnych. Działa również jako ośrodek wdrażania nowoczesnych metod nauczania i innowacji pedagogicznych, współpracując z instytucjami oświatowymi i środowiskiem naukowym.

Koordynatorka
Katarzyna Hałys – nauczycielka biologii, chemii, geografii i przyrody w szkole podstawowej od 20 lat. Specjalizuje się w naukach przyrodniczych, z pasją przekazuje uczniom wiedzę o otaczającym ich świecie. Jako doradca metodyczny ds. biologii w Podkarpackim Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie wspiera nauczycieli w doskonaleniu warsztatu pedagogicznego i wdrażaniu nowoczesnych metod nauczania.

Koordynatorka
Anna Zając – nauczycielka fizyki, chemii i matematyki w szkole podstawowej z 26-letnim doświadczeniem dydaktycznym. Od dwóch lat pełni funkcję doradcy metodycznego przy Podkarpackim Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, wspierając aktywnie nauczycieli w rozwijaniu nowoczesnych metod nauczania. Zaangażowana w promocję nauki wśród dzieci i młodzieży, realizuje liczne autorskie inicjatywy edukacyjne. Jest twórczynią wyjątkowej „Wystawy w ciemności” oraz autorką i główną organizatorką Pikniku Naukowego „Świat wokół nas”, którego VII edycja przyciągnęła setki uczestników i spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. Jest również pomysłodawczynią konkursu fizycznego „Magiczna fizyka – Czar par”, który już w swojej drugiej edycji zyskał duże zainteresowanie i uznanie. Z pasją i zaangażowaniem inspiruje młodych ludzi do odkrywania i zrozumienia otaczającego ich świata.

Uniwersytet w Białymstoku
Podlaskie
Uniwersytet w Białymstoku jest największą uczelnią w północno-wschodniej Polsce, zarówno pod względem liczby pracowników i studentów, jak i oferowanych kierunków oraz form nauczania. Uczelnia zatrudnia obecnie blisko 1300 osób, w tym niemal 800 nauczycieli akademickich, którzy pracują na 15 wydziałach oraz Filii w Wilnie. Uniwersytet kształci na studiach humanistycznych, społecznych oraz ścisłych i przyrodniczych ok. 9 tysięcy studentów, także na studiach doktoranckich i podyplomowych. Co roku realizuje kilkadziesiąt projektów naukowych, finansowanych z funduszy krajowych i zagranicznych. Jest regionalnym liderem w pozyskiwaniu grantów z Narodowego Centrum Nauki. Pracownicy UwB uzyskują patenty, które mają znaczenie w międzynarodowej skali, współpracują z renomowanymi ośrodkami naukowymi w kraju i na świecie, uczestniczą w projektach o światowym zasięgu. Uniwersytet prowadzi badania na rzecz rozwoju gospodarki i aktywnie współpracuje z lokalnymi przedsiębiorcami. Uczelnia uczestniczy w europejskim programie edukacyjnym Erasmus+, w ramach którego współpracuje z kilkudziesięcioma uczelniami partnerskimi z Europy, Azji oraz Stanów Zjednoczonych. Studenci UwB mają możliwość poszerzania swoich zainteresowań naukowych w ramach Programu MOST poprzez odbywanie semestralnych lub rocznych studiów poza uczelnią macierzystą w wybranych ośrodkach akademickich naszego kraju. Uniwersytet ściśle współpracuje ze szkołami i nauczycielami oraz podejmuje szereg działań popularyzujących naukę. Na terenie kampusu uniwersyteckiego mieści się Biblioteki Uniwersyteckiej im. Jerzego Giedroycia, Planetarium i Obserwatorium i Uniwersyteckiego Centrum Przyrodniczego im. Profesora Andrzeja Myrchy.
Koordynator
Anna Rybak jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, matematykiem i informatykiem. Jest koordynatorką Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki działającego w ramach Wydziału Matematyki na Uniwersytecie w Białymstoku. Ma duże doświadczenie w pracy nauczycielskiej: przez wiele lat pracowała jako nauczycielka matematyki i informatyki. Obecnie również utrzymuje ścisły kontakt ze środowiskiem szkolnym, prowadzi zajęcia dla uczniów i nauczycieli w ramach pracy Centrum oraz zajęcia z dydaktyki matematyki dla studentów – przyszłych nauczycieli matematyki. Naukowo zajmuje się badaniem efektywności kształcenia wspomaganego wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. W swojej pracy dydaktycznej opiera się na teorii kształcenia konstruktywistycznego, prowadzącego uczniów do samodzielnego konstruowania wiedzy w wyniku prowadzonej przez nich pracy badawczej.
Koordynator
Alina Stankiewicz jest doktorem nauk biologicznych w zakresie dydaktyki biologii, jej zainteresowania naukowe koncentrują się na dydaktycznej transformacji treści biologicznych i sposobach ich udostępniania uczniom na rożnych szczeblach nauczania, a także na problemach udoskonalania procesu nauczania biologii w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych oraz kształcenia studentów przyszłych nauczycieli biologii.

Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku
Pomorskie
Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku to publiczna wojewódzka placówka doskonalenia nauczycieli posiadająca akredytację Pomorskiego Kuratora Oświaty. Organem prowadzącym Centrum jest Samorząd Województwa Pomorskiego.
PCEN wspiera pomorskich nauczycieli, doradców metodycznych i dyrektorów; organizuje oraz prowadzi różnorodne formy doskonalenia zawodowego. Centrum udziela wsparcia szkołom i placówkom w realizacji działalności dydaktycznej, wychowawczej oraz opiekuńczej, zgodnie z ich potrzebami i zainteresowaniami. Centrum realizuje szereg projektów finansowanych ze środków europejskich, współpracuje z wieloma instytucjami oraz organizacjami. PCEN opracowuje i publikuje materiały informacyjne, a także dydaktyczno-metodyczne, w tym trzy czasopisma: dwumiesięcznik Edukacja Pomorska oraz periodyki CENe Inspiracje Metodyczne i CENne Praktyki. Funkcję Dyrektora PCEN pełni Ewa Furche.
Uniwersytet WSB Merito – uczelnia niepubliczna założona w Gdańsku w 1998 roku. Kształci studentów na czternastu kierunkach studiów I stopnia, trzech kierunkach studiów jednolitych magisterskich oraz siedmiu kierunkach studiów II stopnia. Uniwersytet WSB Merito przyznaje tytuły naukowe doktora i doktora habilitowanego. Partner programu KMO od 2019 roku.
Koordynatorką ds. współpracy regionalnej ze strony WSB Merito jest profesor uczelni, dr hab. Jolanta Kruk.

Koordynator
Koordynatorką bieżącej współpracy regionalnej programu KMO ze strony PCEN jest Magdalena Urbaś – nauczycielka konsultantka ds. nauczania biologii w PCEN w Gdańsku.

Olsztyńskie Centrum Edukacji Nauczycieli
Warmińsko-mazurskie
Olsztyńskie Centrum Edukacji Nauczycieli jest placówką inspirującą, organizującą i prowadzącą sieci współpracy i samokształcenia dyrektorów i nauczycieli wszystkich typów szkół oraz placówek oświatowych. Jedną z takich sieci jest sieć opiekunów KMO. OCEN służy pomocą w diagnozowaniu potrzeb szkół i planowaniu działań podnoszących poziom ich pracy. Oferuje różnorodne formy doskonalenia, w tym konferencje, wykłady i warsztaty, upowszechnia przykłady dobrych praktyk, udziela konsultacji zespołowych i indywidualnych. Jest partnerem Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie, w zakresie organizacji Olsztyńskich Dni Nauki i Sztuki. Od 2015 roku OCEN współpracuje z Centrum Nauki Kopernik. Jest partnerem regionalnym KMO. Będąc blisko opiekunów KMO wspiera ich działania, zapewniając równy dostęp do działań związanych z realizacją strategii rozwoju Klubów Młodego Odkrywcy.

Koordynator
Marlena Kowalska – konsultant w Olsztyńskim Centrum Edukacji Nauczycieli, nauczycielka biologii w I Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Olsztynie, Opiekunka KMO „Naładowani ATP”.

Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu
Wielkopolskie
Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu (CWRKDiZ) jest jednostką organizacyjną Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Działa na terenie południowej Wielkopolski od 1 maja 2017 r.
W ramach realizowanych zadań podejmuje wiele działań i inicjatyw na rzecz rozwoju edukacji oraz współpracy środowiska edukacyjnego z pracodawcami i zrzeszeniami pracodawców.
Jest Partnerem Regionalnym Centrum Nauki Kopernik w Warszawie (CNK). Przedmiotem wspólnych działań CNK i kaliskiego CWRKDiZ jest propagowanie idei Programu „Klub Młodego Odkrywcy” (KMO) na terenie Wielkopolski. W ramach działań na rzecz propagowania idei KMO, CWRKDiZ wspiera rozwój różnych umiejętności klubowiczów poprzez osobiste i wspólne doświadczanie przez nich nauki, upowszechnia model nauczania bazującego na eksperymentowaniu oraz tworzenie nowych KMO w szkołach, przedszkolach i innych ośrodkach związanych z edukacją dzieci i młodzieży.
Kaliskie CWRKDiZ aktywnie wspiera młodzież szkolną oraz dorosłych w zakresie doradztwa zawodowego i doradztwa kariery. Systematycznie prowadzi konsultacje indywidualne jak i warsztaty grupowe. Organizuje liczne eventy i akcje propagujące wiedzę o zawodach. W porozumieniu z innymi podmiotami organizuje i prowadzi cykliczne wydarzenie zawodoznawcze np. „Noc Zawodowców”, „Młodzieżowe Misje Gospodarcze”, „Wkręć się w rzemiosło” czy „Bajkową Akademię Krasnala Zawodowca” itp. Pełni rolę koordynatora regionalnego programu edukacyjnego Fundacji Lean Education, rozwijającego u uczniów kompetencje Lean Thinking.
W codziennych działaniach CWRKDiZ współpracuje z wieloma instytucjami okołobiznesowymi, organizacjami pozarządowymi i jednostkami samorządowymi. Aplikuje i realizuje zadania publiczne oraz projekty unijne (np. w ramach WRPO 2014-2020; Programu Erasmus+, itp.). Aktywnie wspiera regionalne organizacje pozarządowe i ich działania.
Ponadto, Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu chętnie podejmuje wszelkie wyzwania i inicjatywy ukierunkowane na równoważenie potrzeb rynku pracy i edukacji zawodowej.
Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu jest jednostką organizacyjną Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, która działa na terenie południowej Wielkopolski od 1 maja 2017 r.
Centrum integruje środowiska Przedsiębiorców, Cechów Rzemiosł, Izb Rzemieślniczych oraz Szkół Branżowych oraz Technicznych. Misją jednostki jest łączenie potencjału gospodarczego i edukacyjnego na rzecz kształcenia zawodowego i dualnego na potrzeby lokalnych rynków pracy.
Naszym celem jest upowszechnianie form współpracy szkół zawodowych/technicznych z pracodawcami w procesie kształcenia dualnego i zawodowego zarówno na poziomie regionalnym i lokalnym. Pełnimy rolę koordynatora na linii Szkoła – Pracodawca.
Zajmujemy się doradztwem zawodowym oraz doradztwem kariery. W ramach działania Gabinetu Doradców Zawodowych udzielamy konsultacji z zakresu doradztwa zawodowego i doradztwa kariery, a także job-coachingu. Realizujemy warsztaty z zakresu doradztwa zawodowego zarówno dla uczniów szkół podstawowych, ponadpodstawowych oraz studentów. Poprzez utworzenie Sieci Doradców Zawodowych Południowej Wielkopolski stworzyliśmy przestrzeń gdzie doradcy wymieniają się doświadczeniami, wiedzą, ale również otrzymują bezpłatnie szkolenia doskonalące ich warsztat pracy.
Promujemy naukę zawodu poprzez organizowanie wycieczek zawodoznawczych do lokalnych rzemieślników, uznanych lokalnych firm oraz wizyt studyjnych w przedsiębiorstwach.
W porozumieniu z innymi podmiotami tworzymy cykliczne wydarzenie – Noc Zawodowców, dzięki któremu młodzież szkolna poznaje warsztat zawodowców „od kuchni”.
Realizujemy projekt Młodzieżowe Misje Gospodarcze, który realnie łączy świat młodych ludzi z pracodawcami. Dzięki projektowi pracodawcy mają możliwość poznać bliżej pokolenie Z, a młodzież zdobyć kluczowe kompetencje niezbędne na dzisiejszym rynku pracy.
Poprzez projekt Moja Pierwsza Firma dostarczamy młodzieży kształcącej się zawodowo i planującej otwarcie własnej firmy – wiedzy i narzędzi niezbędnych do tego, by skutecznie rozpocząć prowadzenie własnej działalności.
Promujemy tematykę zawodoznawczą w przedszkolach w ramach projektu Bajkowa Akademia Krasnala Zawodowca, gdzie przedszkolaki poznają świat zawodów poprzez gry i zabawy oraz poznanie przedstawicieli danego zawodu.
Centrum aktywnie pozyskuje środki zewnętrzne na realizację projektów m. in. z programu Erasmus+, Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny, funduszy Europejskiego Obszaru Gospodarczego czy Krajowego Planu Odbudowy.
CWRKDiZ w Kaliszu jest także partnerem regionalnym Klubów Młodego Odkrywcy (Centrum Nauki Kopernik w Warszawie) na terenie Wielkopolski. Współpraca ta pozwala nam na koordynowanie działań związanych z upowszechnianiem modelu kształcenia metodą STEAM, tworzeniem Klubów Młodego Odkrywcy w szkołach, przedszkolach i innych ośrodkach związanych z edukacją dzieci i młodzieży.
Dodatkowo nasza jednostka jest Regionalnym Punktem Informacyjnym EURODESK, gdzie promujemy działania związane z polityką młodzieżową Unii Europejskiej.
Oprócz wspomnianych działań Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu chętnie podejmuje się różnych wyzwań i inicjatyw z myślą o równoważeniu potrzeb rynku pracy i edukacji zawodowej.
Koordynatorka
Koordynatorką współpracy regionalnej programu KMO jest Katarzyna Różycka – Specjalista ds. Doradztwa Zawodowego w CWRKDIZ w Kaliszu. Magister Doradztwa Zawodowego i Personalnego, z bogatym doświadczeniem w pracy z osobami poszukującymi wsparcia w planowaniu i rozwoju kariery. Specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów i indywidualnych konsultacji, które pomagają uczestnikom odkrywać ich potencjał oraz skutecznie realizować cele zawodowe. Organizuje szkolenia dla doradców zawodowych, nauczycieli i rodziców, dostarczając im narzędzi do efektywnego wspierania innych na różnych etapach życia zawodowego. Z pasją prowadzi zajęcia z przedszkolakami oraz uczniami szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Wspiera młodych ludzi w odkrywaniu świata zawodów, rozwijaniu umiejętności, rozpoznawaniu talentów oraz świadomym planowaniu przyszłości zawodowej.
Zastępczyni koordynatorki
Zastępczynią koordynatorki jest Pani Anna Szafran – specjalista w zakresie doradztwa zawodowego, psychologii i edukacji, z ponad 25-letnim doświadczeniem w pracy szkoleniowej, doradczej i dydaktycznej. Psycholog w trakcie studiów magisterskich na kierunku „Wspomaganie rozwoju człowieka”. Specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów, indywidualnych konsultacji i szkoleń z zakresu doradztwa zawodowego, kompetencji społecznych, aktywizacji zawodowej, komunikacji interpersonalnej. Wspiera osoby na różnych etapach życia – od dzieci i młodzieży, przez osoby dorosłe, po seniorów – pomagając im w odkrywaniu potencjału, rozwoju umiejętności i świadomym planowaniu ścieżki kariery. Z pasją angażuje się w działania edukacyjne i społeczne, posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne jako wykładowca oraz autorka programów edukacyjnych i publikacji z zakresu doradztwa zawodowego. Jej działalność ukierunkowana jest na wzmacnianie kompetencji życiowych i zawodowych oraz wsparcie osób w sytuacjach kryzysowych. W pracy łączy profesjonalizm z empatią i indywidualnym podejściem do każdej osoby. Wierzy, że każdy ma w sobie potencjał, który – odpowiednio wsparty – może przekształcić się w realną zmianę i rozwój. Szczególnie bliskie są jej tematy związane z psychologią, edukacją i wsparciem w sytuacjach kryzysowych.

Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim
Łódzkie
Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim to działająca od 1923 roku instytucja kultury, od 2019 roku znajdująca się w nowoczesnym budynku Mediateki 800-lecia. Jej zbiory to łącznie niemal 325 tysięcy egzemplarzy książek, czasopism oraz zbiorów specjalnych. W MBP odbywa się wiele wydarzeń kulturalnych promujących bibliotekę i czytelnictwo, a także artystów, poprzez organizację wystaw oraz wernisaży.
Działania Partnera Regionalnego Klubu Młodego Odkrywcy realizowane są przez Innowacyjne Centrum Nauki i Techniki, które opiekuje się Strefą Odkrywania, Wyobraźni, Aktywności wraz z Majsternią oraz koordynuje zajęcia edukacyjne. W ofercie ICNT na stałe znajdują się innowacyjne zajęcia dla grup zorganizowanych z wykorzystaniem autorskich scenariuszy, poruszające zagadnienia z zakresu przyrody, fizyki, chemii, informatyki, robotyki, druku 3D oraz konstrukcji. Dział prowadzi również dwa Kluby Młodego Odkrywcy: „Kot w okularach” i „MediaSAT”, które uczestniczą w różnego rodzaju projektach i konkursach. Ponadto MBP oferuje warsztaty i wydarzenia z zakresu edukacji kosmicznej, które prowadzone są przez Ambasadora Edukacji Kosmicznej ESERO-Polska. Aktywności partnera skierowane są zarówno do klubowiczów, jak i opiekunów KMO.
Koordynatorka
Blanka Cecota

Uniwersytet Śląski w Katowicach
Śląskie
Uniwersytet Śląski w Katowicach, jedna z największych i najdynamiczniej rozwijających się polskich uczelni, oferuje nowatorskie rozwiązania w edukacji oraz przyjazną przestrzeń prowadzenia badań. Powstał 8 czerwca 1968 roku jako dziewiąta tego typu placówka w kraju. Obecnie kształci blisko 35 000 studentów, słuchaczy studiów podyplomowych i doktorantów w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym. Pracownicy, studenci i młodzi naukowcy związani z Uniwersytetem Śląskim, prowadząc wszechstronną działalność indywidualnie i w zespołach, włączają się w poszukiwanie rozwiązań problemów uznanych w Polsce i na świecie za priorytetowe dla rozwoju cywilizacyjnego. Od października 2019 w ramach uczelni funkcjonuje 8 wydziałów, 25 instytutów dyscyplinowych oraz 2 szkoły doktorskie.
Partnerstwo z Centrum Nauki Kopernik realizowane jest na Wydziale Nauk Ścisłych i Technicznych UŚ. Wydział jest zlokalizowany w Katowicach, Chorzowie i w Sosnowcu. W obrębie jego struktury funkcjonuje 6 instytutów naukowych. Oferta dydaktyczna Wydziału obejmuje 12 kierunków studiów w języku polskim oraz 4 w języku angielskim, a także studia podyplomowe. Studenci korzystają z ponad 1200 stanowisk do pracy. Wydział dysponuje 59 laboratoriami i pracowniami oraz 3 laboratoriami akredytowanymi.
Koordynator
Koordynatorką współpracy regionalnej programu KMO jest dr hab. Małgorzata Karolus, prof. Uniwersytetu Śląskiego, kierowniczka studiów doktoranckich na Wydziale Nauk Ścisłych i Technicznych w zakresie inżynierii materiałowej.

Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach
Świętokrzyskie
Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach jest jednostką organizacyjną Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach. To wojewódzka placówka doskonalenia nauczycieli posiadająca akredytację Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty, a także akredytację Erasmusa w sektorze Edukacja szkolna na lata 2023-2027 przyznaną przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie.
ŚCDN świadczy różnorodne usługi edukacyjne adresowane do nauczycieli, dyrektorów placówek oświatowych, pracowników organów sprawujących nadzór pedagogiczny oraz prowadzących szkoły, a także pracowników innych podmiotów edukacyjnych. Udziela wsparcia szkołom i placówkom w realizacji ich działalności dydaktycznej, wychowawczej oraz opiekuńczej, zgodnie z potrzebami lub zainteresowaniami, poprzez różnorodne formy doskonalenia zawodowego. Realizuje szereg projektów finansowanych ze środków europejskich. Wydaje „Inspiracje” – pismo Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach, skierowane do nauczycieli, dyrektorów szkół i placówek oświatowych oraz wszystkich zainteresowanych sprawami edukacji.
W ramach ŚCDN działa również Centrum Edukacyjne w Wólce Milanowskiej, dysponujące salami dydaktycznymi oraz wirtualną strzelnicą. To wyjątkowe miejsce położone w sercu Gór Świętokrzyskich oferuje organizację różnorodnych wydarzeń edukacyjnych i biznesowych. Dzięki bazie hotelowej i gastronomicznej możliwa jest tam organizacja szkoleń wyjazdowych oraz wycieczek szkolnych.
ŚCDN jest partnerem regionalnym programu Klub Młodego Odkrywcy od 2023 roku.

Koordynatorka
Koordynatorką współpracy regionalnej programu KMO ze strony ŚCDN jest Małgorzata Grzegorczyk – nauczycielka konsultantka w Pracowni Przedmiotów Ścisłych w ŚCDN w Kielcach. Z wykształcenia nauczycielka fizyki i matematyki, doradczyni zawodowa. Prowadzi szkolenia i konsultacje w zakresie: pracy z uczniami metodą projektu, w tym projektów STEAM-owych, rozbudzania dociekliwości uczniów poprzez samodzielne działanie, eksperymentowanie, wzmacniania motywacji do uczenia się poprzez angażujący ucznia proces dydaktyczny, wykorzystania nowoczesnych technologii w procesie dydaktycznym, rozwijania u uczniów umiejętności podstawowych, przekrojowych i zawodowych, zgodnie z Zintegrowaną Strategią Umiejętności 2030.

Wsparcie KMO
Mariola Kosztołowicz – nauczycielka konsultantka w Pracowni Przedmiotów Ścisłych w ŚCDN w Kielcach. Z wykształcenia nauczycielka matematyki i informatyki. Prowadzi szkolenia i konsultacje w zakresie: edukacji STEAM oraz pracy metodą Design Thinking, wykorzystania robotów (Photon EDU, Ozobot, Maqueen) oraz płytki micro:bit i zestawu MaKey MaKey w nauczaniu przedmiotowym oraz projektach interdyscyplinarnych, wykorzystania Minecraft Education na zajęciach z różnych przedmiotów, wykorzystania sztucznej inteligencji do wspierania pracy nauczyciela, metodyki nauczania matematyki, w tym metod i narzędzi Myślenia Krytycznego, wykorzystywania nowoczesnych technologii w procesie dydaktycznym, w szczególności programu GeoGebra w nauczaniu matematyki, wykorzystania w nauczaniu Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej oraz platformy edukacyjnej Microsoft 365 (Teams, Forms, OneDrive), oceniania kształtującego.

Wsparcie KMO
Ewa Kwiecień – nauczycielka konsultantka, kierownik Pracowni Przedmiotów Ścisłych w ŚCDN w Kielcach. Z wykształcenia nauczycielka geografii i przyrody. Prowadzi szkolenia i konsultacje w zakresie: metodyki nauczania przedmiotów przyrodniczych, metod i narzędzi myślenia krytycznego, edukacji STEAM, wykorzystania nowoczesnych technologii, w tym robotów Photon EDU, Ozobot w procesie dydaktycznym, wykorzystania sztucznej inteligencji do wspierania pracy nauczyciela, oceniania kształtującego.

Jinishian Memorial Foundation
Armenia
Jinishian Memorial Foundation (JMF) to fundacja charytatywna założona w1966 r. JMF zapewnia podstawową i bezpośrednią pomoc milionom ubogich Ormian, którzy doświadczyli życia w konflikcie i niepewności – w Libanie, Syrii, Turcji, Iranie, Iraku, Ameryce Południowej, Jordanii i Armenii. Po odzyskaniu niepodległości w 1991 r. JMF rozszerzyła swoją działalność i wprowadziła programy rozwojowe właśnie w Armenii. Od tego czasu zapewnia pomoc ekonomiczną, społeczną i duchową milionom potrzebujących Ormian oraz wspiera ponad 200 lokalnych organizacji pozarządowych. Jej głównym celem jest wspieranie trwałych rozwiązań problemów społecznych i gospodarczych Armenii.
JMF jest partnerem w programie KMO od 2021 roku.

Koordynator
Ruben Krikyan, fizyk, koordynator programów edukacyjnych i wspierających rozwój społeczeństwa obywatelskiego, odpowiada także za budowanie sieci KMO w Armenii.

Mekelle University
Etiopia
Mekelle University to publiczna instytucja szkolnictwa wyższego zlokalizowana w Mekelle, w regionie Tigray w Etiopii. Uniwersytet Mekelle jest jednym z największych publicznych uniwersytetów w Etiopii. Posiada siedem kolegiów, jedenaście instytutów i ponad 90 programów studiów licencjackich i 70 podyplomowych. Od 2019 roku uniwersytet jest partnerem Centrum Nauki Kopernik w ramach programu KMO.

Koordynator
Ashenafi Teklehaimanot Gebru, matematyk, ekonomista absolwent wydziału matematyki stosowanej uniwersyytetów w Hawassie i Mekelle, obecnie pracuje na uniwersytecie w Mekelle, gdzie od 2019 roku jest koordynatorem Centrum Edukacji STEM oraz koordynatorem lokalnej sieci KMO w regionie Tigray.

Kallamino Special High School
Etiopia
Kallamino Special High School (KSHS) to szkoła średnia z internatem i pełnym stypendium dla uczniów. Szkoła została założona w grudniu 1997 roku przez Tigray Development Association (TDA), organizację non-profit, której celem jest uczynienie Tigray dobrze prosperującym regionem.
Celem szkoły jest dobre przygotowanie uczniów do edukacji uniwersyteckiej. Szkoła posłużyła również jako wzór do zakładania podobnych szkół z internatem w pozostałych regionach Etiopii. Obecnie większość absolwentów szkoły pracuje jako nauczyciele akademiccy i naukowcy, lekarze, inżynierowie i technolodzy w renomowanych organizacjach w Etiopii, a nawet w gigantycznych międzynarodowych korporacjach.

Koordynator
Dagnachew Alene Zerihun pracuje jako nauczyciel chemii w Kallamino Special High School (KSHS) od 2017 roku. Ukończył studia licencjackie z chemii na Uniwersytecie Mekelle w Etiopii. Obecnie kończy studia magisterskie w Addis Abebie. Oprócz pracy dydaktycznej pełni funkcję koordynatora Klubu Nauki i Technologii oraz kierownika Wydziału Nauk Przyrodniczych w KSHS. Jest także jednym z koordynatorów programu KMO w Tigray.

Koordynator
Tagay Zebene Habtie nauczyciel edukacji obywatelskiej i etyki, wicedyrektor Kallamino Special High School (KSHS). Obecnie pracuje jako specjalista ds. komunikacji i absolwentów w KSHS. Oprócz swoich obowiązków biurowych, pełni funkcję współkoordynatora KMO w KSHS. Tagay ukończył studia licencjackie z historii (specjalizacja: geografia) na Uniwersytecie Jimma w Etiopii oraz studia magisterskie z geografii i badań środowiskowych (specjalizacja w GIS i teledetekcji) na Uniwersytecie Mekelle w Etiopii.

Ilia State University
Gruzja
Ilia State University powstał w 2006 roku w wyniku połączenia sześciu różnych instytucji akademickich o długiej i zróżnicowanej historii. Obecnie jest jedną z wiodących instytucji badawczych i edukacyjnych w Gruzji.
ISU zapewniła sobie wyjątkową pozycję w systemie edukacyjnym Gruzji dzięki wkładowi w popularyzację nauki, stymulowaniu przedsiębiorczości w kraju i aktywnej realizacji projektów odpowiedzialności społecznej. Dzięki kształceniu setek doktorantów rocznie , rozległym powiązaniom międzynarodowym, około 16 000 studentów, ponad 1500 -osobowej wysoko wykwalifikowanej kadrze akademickiej i badawczej oraz odnowionej infrastrukturze badawczej w kilku regionach Gruzji, ISU stał się jednym z najbardziej popularnych uniwersytetów do studiowania i pracować w kraju.
Od lat ISU jest również żywo zaangażowany w popularyzację nauki (organizuje inspirowany Piknikiem Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik własny piknik naukowy), a od 2018 roku współpracuje z nami rozwijając Kluby Młodego Odkrywcy w całym kraju. Obecnie działa tam ponad 250 klubów.

Koordynatorka
Khatia Nebulishvili jest specjalistką w Biurze Koordynacji Badań Uniwersytetu Stanowego Ilia, koordynatorką YEC Georgia i jedną z głównych organizatorek Pikniku Naukowego IliaUni. Aktywnie promuje zaangażowanie młodzieży i komunikację naukową w Gruzji.

Oficina del Historiadorde La Ciudad de La Habana
Kuba
Biuro Historyka Miasta Hawany (OHCH), istnieje od 1938 roku, jest kubańskim podmiotem odpowiedzialnym za ratowanie historycznych, naturalnych i społeczno-kulturowych wartości Hawany, ze szczególnym uwzględnieniem jej historycznego centrum, wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO w 1982 roku.
Od 2024 roku OHCH koordynuje także rozwój programu KMO na Kubie.

Koordynator
Michael González Sánchez – historyk i historyk sztuki, badacz, wykładowca uniwersytecki, kierownik w Biurze Historyka Miasta Hawany odpowiedzialny za współpracę międzynarodową, w tym za rozwijanie sieci KMO na Kubie

Scientifica
Rumunia
Scientifica to działające od dziesięciu lat, najpierw w Bukareszcie, a teraz w Kluż-Napoka rumuńskie stowarzyszenie pracujące na rzecz popularyzacji nauki. W tym celu Scientifica aktywnie współpracuje ze środowiskami naukowymi, edukacyjnymi, samorządami, biznesem i środowiskami artystycznymi w kraju i za granicą. Szczególnie ważnym obszarem działań stowarzyszenia jest edukacja. Scientifica współpracuje z nauczycielami i edukatorami w całym kraju razem z nimi tworząc i wdrażając najlepsze praktyki edukacyjne. Kolejnym obszarem aktywności partnera są szeroko zakrojone działania na rzecz stworzenia pierwszego w kraju centrum nauki.

Lviv Open Lab
Ukraina
Lviv Open Lab to lwowskie miejskie centrum młodzieżowe i przestrzeń innowacyjnej edukacji popularyzującej naukę i technologię. Oferuje przestrzeń, która służy jako bezpłatne miejsce wydarzeń, spotkań, coworkingu, w którym młodzi ludzie mogą nawiązywać kontakty oraz tworzyć i realizować działania dla siebie i lokalnej społeczności. Lviv Open Lab prowadzi też szereg projektów i działań na rzecz dzieci i młodzieży dotyczących: programowania, fotografii, konstruowania. Od 2020 roku jest partnerem Programu Klubów Młodego Odkrywcy i wraz z Centrum Nauki Tarnopol odpowiada za rozwój KMO w Ukrainie.

Koordynatorka
Ola Doskochynska- nauczycielka informatyki i matematyki w Liceum im. Iwana Pułyja przy Radzie Miasta Lwowa, trenerka robotyki i współzałożycielka edukacyjnej organizacji pozarządowej Teachers' Guild, koordynatorka ukraińskiej sieci trenerów KMO.

Centrum Nauki Tarnopol
Ukraina
Centrum Nauki Tarnopol to przestrzeń łącząca edukację, naukę, kulturę i aktywność obywatelską. Działania Centrum ukierunkowane są na aktywności z pogranicza kultury, edukacji i nauki we wszystkich grupach wiekowych. Centrum organizuje: pikniki naukowe i kulturalne, seminaria, pokazy naukowe, wykłady, wystawy, kursy. Systematycznie opracowuje materiały edukacyjne, tworzy nowe eksponaty. Ściśle współpracuje także z Laboratorium Innowacji, tworzącym technologie niezbędne do rozwoju miasta oraz eksponaty łączące sztukę i naukę. Centrum jest także lokalnym ośrodkiem organizacji publicznych działających na rzecz edukacji, nauki, kultury i aktywizmu obywatelskiego.

Mała Akademia Nauk Ukrainy
Ukraina
Mała Akademia Nauk Ukrainy (JASU) – Centrum Edukacji Naukowej UNESCO – to krajowa organizacja, która angażuje w badania i innowacje ponad 250 000 uczniów ze wszystkich regionów Ukrainy. JASU umożliwia młodym ludziom odkrywanie nauki poprzez praktyczną naukę, realizację innowacyjnych projektów oraz udział w krajowych i międzynarodowych konkursach i szkołach letnich. Jednocześnie JASU wspiera nauczycieli, oferując im możliwości rozwoju zawodowego, w tym programy szkoleniowe, zasoby metodologiczne i stałe doradztwo ekspertów.
Od 2024 r. JASU jest partnerem programu Kluby Młodego Odkrywcy, współpracując z Centrum Nauki Tarnopol i Lviv Open Lab na rzecz upowszechniania KMO w całej Ukrainie.

Koordynatorka
Alona Ivzhenko - kierowniczka Działu Międzynarodowych Projektów Edukacyjnych w Narodowym Centrum „Mała Akademia Nauk Ukrainy”. Koordynatorka ds. relacji partnerskich programu „Klub Młodego Odkrywcy” w Ukrainie.

Koordynatorka
Oksana Merezhynska - metodolożka w Narodowym Centrum „Mała Akademia Nauk Ukrainy”, koordynatorka międzynarodowych projektów edukacyjnych. Odpowiada za współpracę z opiekunami KMO we wschodnich regionach Ukrainy.