Małgorzata Sadowska – Opiekun KMO #laboratorium – okiem praktyka opowie o prowadzeniu projektów badawczych w KMO. Pojawią się rozwielitki, zapylacze, rzeżucha i radon oraz wskazówki, gdzie szukać inspiracji i materiałów. Dowiecie się, jakie możliwości dają takie projekty, ale także jakie trudności możecie napotkać podczas ich realizacji.
Małgorzata Sadowska jest nauczycielką przyrody i geografii, która od wielu lat propaguje nauczanie oparte na dociekaniu naukowym i odkrywaniu. Opracowała i wdrożyła autorski program nauczania przyrody, prowadzi KMO #laboratorium w Żyrardowie oraz uczestniczy z uczniami w różnych projektach i konkursach.
Magdalena Aszer z Centrum Nauki Kopernik omówi wybrane elementy metody badawczej w odniesieniu do robienia eksperymentów przez uczniów i kompetencji, jakie dzięki nim rozwijają. Ta część spotkania również będzie miała praktyczny charakter.
Magdalena Aszer – ukończyła Wydział Biologii Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją biologia komórki. Od lat popularyzatorka nauki i trenerka edukacyjna. Obecnie członkini zespołu Pracowni Edukacji Centrum Nauki Kopernik, gdzie koordynuje projekt Modułowych Pracowni Przyrodniczych.
Na zakończenie spotkania Aleksander Jasiak z zespołu ESERO Polska w Centrum Nauki Kopernik przedstawi wyzwanie Climate Detectives. W jego ramach zespoły uczniów w wieku 8 – 15 lat mogą samodzielnie opracować i przeprowadzić projekt badawczy dotyczące lokalnych problemów klimatycznych.
Webinarium odbędzie się 30 września w godz. 18.00 – 19.30 na platformie Zoom.