Czy przedmioty mające uczyć dzieci nowych, ważnych umiejętności spełniają swoje funkcje? Czy możemy być spokojni o przyszłość dzisiejszych uczniów? Czy dobra pomoc naukowa wystarczy, by poprowadzić świetne zajęcia?
We współczesnym świecie żyjemy rozdarci między wiarą w moc przedmiotów a poczuciem sprawczości, jakie daje nam kontakt z dotykowym ekranem.
Wiele doświadczeń i eksperymentów, którym w przeszłości towarzyszył fizyczny kontakt z teleskopem, probówką czy pochylnią, poznajemy dziś za pomocą tekstu, obrazków bądź rzeczywistości wirtualnej. Ze swej natury niewirtualny świat stawia przed nami bardzo materialne wyzwania: zniszczenie planety, globalne ocieplenie, trudne do przewidzenia skutki rozwoju nauki i nowych technologii. Jak wykorzystać potencjał nauki i technologii z korzyścią dla społeczeństwa?
Gośćmi specjalnymi konferencji będą: Prof. Manu Kapur z ETH Zurich w Szwajcarii – światowej sławy naukowiec z obszaru nauk o uczeniu się, prof. Ricardo Nemirovsky z Manchester Metropolitan University w Wielkiej Brytanii – badacz zajmujący się spójnością procesów poznawania i emocji, dr Estrid Sørensen, wykładowczyni Psychologii Kultury i Antropologii Wiedzy na Uniwersytecie Ruhry, która przybliży problem materialności uczenia się.
Program konferencji organizowanej przez Centrum Nauki Kopernik, New York Hall of Science oraz SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Warszawie obejmuje wystąpienia prelegentów oraz BADNIGHT! – imprezę, w trakcie której naukowcy z godnością opowiadają o swoich inspirujących niepowodzeniach.
Na konferencję obowiązuje opłata:
– 750 zł (regularna)
– 500 zł (studenci i doktoranci)
Rejestracja trwa do 31 października lub do wyczerpania limitu miejsc.
>> Formularz zgłoszeniowy
Konferencja odbywa się tylko w języku angielskim.
Pełny opis i program znaleźć można na stronie Centrum Nauki Kopernik.