Efekt Stroopa

Cel doświadczenia:

Umiesz nazwać podstawowe kolory? Jak myślisz, jak szybko jesteś w stanie zareagować i nazwać dany kolor? W tym doświadczeniu możesz sprawdzić, co wpływa na Twój czas reakcji!

Dziedzina:

Słowa kluczowe:

Data publikacji:

2019-02-22

Autor:

CNK

Problem do rozwiązania

Umiesz nazwać podstawowe kolory? Jak myślisz, jak szybko jesteś w stanie zareagować i nazwać dany kolor? W tym doświadczeniu możesz sprawdzić, co wpływa na Twój czas reakcji!

Spis materiałów

  1. Kartka z 2 zestawami kolorów – załącznik

Etapy przeprowadzania doświadczenia

  1. Jak najszybciej powiedz, jakimi kolorami zapisane są słowa zw zestawie 1. Najlepiej dobierzcie się w pary i zmierzcie sobie wzajemnie czas.
  2. Jak najszybciej powiedz, jakim kolorem zapisane są słowa w zestawie 2. Najlepiej dobierzcie się w pary i zmierzcie sobie wzajemnie czas.

Pytania do doświadczenia

  1. Nazwanie kolorów wyrazów w którym zestawie poszło Ci szybciej? Jak myślisz, dlaczego?
  2. Co możesz zrobić, żeby nazywanie kolorów wyrazów zajęło Ci mniej czasu?
  3. Jak myślisz, jakie grupy ludzi nie miałaby problemu z żadnym z tych zestawów?

Powiązane doświadczenia

02.08.2018

Krzywy rysunek, prosty obraz

Problem do rozwiązania Przeglądając się w lustrze płaskim (np. zwykłym lustrze łazienkowym) widzimy obraz bez zniekształceń. Z kolei obrazy, które powstają w krzywych zwierciadłach są czasem zupełnie niepodobne do przedmiotów, które odbijają. W doświadczeniu będzie można się przekonać jak należy zniekształcić proste kształty, litery by były rozpoznawalne w krzywych zwierciadłach.
02.03.2020

Ukryte obiekty, czyli poszukiwacze skarbów

Problem do rozwiązania Celem doświadczenia jest odnalezienie i rozpoznanie za pomocą lusterka przedmiotów ukrytych za przesłoną. Wskazówki dla opiekuna Podczas doświadczenia można realizować elementy Podstawy Programowej wychowania przedszkolnego: Obszar I, pkt 6, 7 Obszar IV, pkt 5, 12, 13 Wiodące pytania Dlaczego nie widzimy niektórych przedmiotów (obiektów)? Czy...
10.09.2018

Statek w butelce

Problem do rozwiązania Jest to jedno z klasycznych doświadczeń wykonywanych w szkole, jednak często ma błędne wyjaśnienie – „Spalany jest tlen i woda jest zasysana i zajmuje jego miejsce.” Ale przecież tlen nie spalany jest do próżni… Czy woda zawsze zajmie proporcjonalnie taką samą objętość w naczyniu? Dlaczego tak naprawdę...
Wyszukiwanie
Klub Młodego Odkrywcy
Przegląd prywatności

Ta witryna korzysta z plików cookie, aby zapewnić użytkownikom jak najlepszą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i pełnią takie funkcje, jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i przydatne.