Scenariusze

21.02.2020

Ile wody jest w butelce?

Problem do rozwiązania Wszystkie przedmioty wokół nas mają jakiś kształt, są kwadratowe, okrągłe, podłużne, owalne itp. Mogą też mieć nieregularny kształt. Uczestnicy eksperymentu zbadają, jaki kształt ma woda. To doświadczenie stanowi doskonałe wprowadzenie do tematu związanego z postrzeganiem i określaniem objętości płynów (Obszar IV, pkt 13 z Podstawy Programowej wychowania...
13.01.2020

Po co nam dotyk

Problem do rozwiązania Czy wychodząc zimą na dwór, pamiętasz o zakładaniu rękawiczek? Pewnie nie zawsze. Sprawdźmy, czy łatwo jest wykonywać proste czynności, gdy niska temperatura osłabi nasze odczuwanie dotyku.  Wskazówki dla opiekuna Podczas doświadczenia można realizować elementy Podstawy Programowej wychowania przedszkolnego: Obszar I, pkt 7 Obszar IV, pkt. 12,...
22.02.2019

Koleżeński telefon

Problem do rozwiązania W tym doświadczeniu stworzycie proste urządzenie do komunikacji na odległość. Na jaki największy dystans uda się Wam połączyć? Spis materiałów Sznurek cyrkiel lub pinezka tekturowe lub styropianowe kubki do napojów małe wykałaczki Etapy przeprowadzania doświadczenia Odetnij kawałek sznurka (np. 10 metrów) Cyrklem lub pinezką zrób dziurę w...
19.09.2018

Łapacze snów

Problem do rozwiązania Jak to się dzieje, że nawet na zatłoczonym, głośnym korytarzu, gdzie rozmawia wiele osób często jesteś w stanie wychwycić, kiedy ktoś wypowiada Twoje imię? Czy łatwiej jesteś w stanie wychwycić słowa wypowiadane przez dziewczyny czy przez chłopaków? Spis materiałów minimum 4 uczestników kilka różnych wycinków z gazet,...
19.09.2018

Jak się słyszysz?

Problem do rozwiązania Czy zawsze słyszysz swój głos w ten sam sposób? Od czego to zależy? Czy Ty siebie słyszysz w ten sam sposób, co inni ludzie? Spis materiałów – Etapy przeprowadzania doświadczenia Wymyśl jedno dowolne zdanie i wypowiedz je na głos. Przyłóż rozłożone dłonie po obu stronach głowy w...
11.09.2018

Kubkofon

Problem do rozwiązania Czym jest dźwięk i jak to się dzieje, że my – ludzie – go słyszymy? Jak jest przekazywany? Odpowiedzi możesz poszukać w tym doświadczeniu! Spis materiałów styropianowe kubki wykałaczki sznurek Etapy przeprowadzania doświadczenia Na środku den dwóch kubków zrób dziurki wykałaczką. Przez dziurki przewlecz sznurek i zawiąż...
11.09.2018

Gra w role

Problem do rozwiązania Jakie role przyjmujesz w grupie? Czy zawsze takie same? Dlaczego? Jak traktujesz innych w zespołach, w których się znajdujesz? Postaw się w różnych rolach i sprawdź, jak się w nich czujesz. Spis materiałów minimum 6 uczestników kartki papieru długopis lub flamaster taśma klejąca Etapy przeprowadzania doświadczenia Kartkę...
02.08.2018

Dźwięki muzyki

Problem do rozwiązania Jak zagrać na rurkach pcw? Co sprawia, że dźwięki są wyższe lub niższe? W tym doświadczeniu zbudujecie własną, uproszczoną wersję organów. Spis materiałów rurki pcw lub inne z twardego materiału, które można łatwo przeciąć (np. walce, na które zawijany jest papier dopakowania prezentów z twardej tektury) kolanka...
19.06.2018

Wzmocnij dźwięk

Problem do rozwiązania Jak lepiej usłyszeć bardzo ciche dźwięki? Spis materiałów Gumowy wąż o długości ok.1,5m – 2m i średnicy ok.1cm Dwa lejki, mogą być różnego wymiaru Zegarek (budzik) wskazówkowy, mechaniczny Taśma klejąca Nożyczki Etapy przeprowadzania doświadczenia Połóż zegarek ok. 2m od siebie. Sprawdź, czy słyszysz tykanie. Za pomocą taśmy...
19.06.2018

Czy sowy mają uszy?

Problem do rozwiązania Zadaniem uczestników jest przetestowanie, jakie przedmioty najlepiej wzmacniają dochodzące do nas dźwięki. Spis materiałów tekturowa tuba kubek styropianowy cały kubek styropianowy z dziurą w dnie muszla morska nadmuchany balon własna dłoń plastykowy lejek kuchenny (może być kilka w różnych rozmiarach) Etapy przeprowadzania doświadczenia Jedna osoba mówi w...
Wyszukiwanie
Klub Młodego Odkrywcy
Przegląd prywatności

Ta witryna korzysta z plików cookie, aby zapewnić użytkownikom jak najlepszą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i pełnią takie funkcje, jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i przydatne.