Inspiracje

Wiosenne hodowle w ramach projektu „Przyroda, matematyka i technika wokół nas”

Wiosna to niezwykle aktywna pora roku dla całej przyrody. Podobnie jest u pierwszoklasistów (kl. I A, SP 11 w Chełmie) realizujących projekt "Przyroda, matematyka i technika wokół nas". Przedwiośnie i wczesna wiosna upłynęły im pod znakiem hodowli roślin. Pierwszym zadaniem było poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób rozmnażają się...

Projekt „Badacze KMO” – Zielone Ogródki Pchełek

Pchełki uwielbiają zimę, ale kiedy zaczynają tęsknić za wiosną, zakładają w kącikach przyrody zielone ogródki. W tym roku jak zawsze pierwsze były sadzonki pelargonii, mięty i pokrzywki. W tym roku, jak zawsze, pierwsze były  pelargonie, mięta i pokrzywki. Te kwiaty przez zimę rozrosły się na przedszkolnych parapetach i można było pozyskać...

„Czy żyjemy z elektrosmogiem?”, czyli badacze KMO w Kamerliku

W styczniu i w lutym swoją przygodą z projektem „Życie z elektrosmogiem?” rozpoczęły KMO Eksplorek z Sosnowca i KMO Atomówki i Robale z Warszawy, zaś w marcu chęć współpracy wyraziły jeszcze KMO Ciekawi Świata z 25 i KMO Poszukiwacze z 5 z Zabrza. Każda z grup badaczy została na początek...

Projekt „Badanie natężenia i częstotliwości dźwięku” – Badacze KMO

Marzec dla Badaczy KMO okazał się bardzo pracowity i pełen podróży. Zagościłam w Sosnowcu, gdzie zostałam bardzo ciepło przyjęta przez KMO Eksplorek. W pierwszej chwili, klubowicze byli dość nieśmiali, ale szybko znaleźliśmy wspólny język. Na początku warsztatu zastanawialiśmy się czym jest hałas. Klubowicze mieli wiele pomysłów zarówno na jego definicję...

Zmiana czasu

Polska leży w dwóch strefach czasowych. Przeważająca część naszego kraju znajduje się w strefie środkowoeuropejskiej UTC+1, a krańce wschodnie (w tym Lubaczów) w strefie wschodnioeuropejskiej UTC+2  z czasem strefowym o godzinę późniejszym niż w pozostałej części kraju. W związku z tą różnicą rozwiązaniem okazało się wprowadzenie czasu urzędowego obowiązującego na terytorium całego...

Zimowe Obserwacje Pchełek – relacja z projektu „Badacze KMO”

Zima była bardzo ciekawa dla obserwacji. Pogoda zmieniała się jak w kalejdoskopie. Dzieci jesienią zaobserwowały, że przyroda szykuje się do odpoczynku, do snu. Rzeczywiście kolory zszarzały, zrobiło się dość ponuro. Drzewa liściaste zrzuciły liście. Dlaczego? Pchełki mają kilka hipotez: Drzewa muszą wypompować wodę, aby nie potrzaskać się zimą. Liście bez wody...

Wiosna astronomiczna czy kalendarzowa?

Wiosna astronomiczna czy kalendarzowa? Czym różnią się od siebie? Astronomiczne pory roku związane są z ruchem obiegowym Ziemi i nachyleniem jej osi obrotu do płaszczyzny ekliptyki tj. drogi, na której w ciągu roku obserwujemy pozorny ruch Słońca po sklepieniu niebieskim. Dwa razy w roku Słońce znajduje się w punktach, w...

InMoov – przepis na wydrukowanie robota

InMoov to humanoidalny robot, którego każdy może złożyć z części samodzielnie wydrukowanych na drukarce 3D. Kompletna maszyna nie tylko potrafi operować rękami, ale też posługuje się wzrokiem, słuchem i mową. A wkrótce być może powie coś polsku, bo jeden z egzlemplarzy powstaje aktualnie przy udziale uczniów i nauczycieli z Zespołu...

„Czy żyjemy z elektrosmogiem?” czyli Badacze KMO w Kamerliku

W grudniu 2017 r. w Klubie Młodego Odkrywcy "Kamerlik" z Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach, rozpoczęły się zmagania z projektem "Życie z elektrosmogiem?". Po krótkim wprowadzeniu do tematu zaczęliśmy planować pracę w zespole. Celem naszych badań był pomiar fal elektromagnetycznych urządzeń codziennego użytku. Chcąc zbadać ich obecność w naszym otoczeniu, trzeba było samodzielnie...

Projekt „Przyroda, matematyka i technika wokół nas” – KMO Lupki

Mali badacze z klasy I A ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Chełmie zainspirowani działaniami przedszkolaków z KMO „Pchełki” w styczniu 2018 dołączyli do projektu „Przyroda, matematyka i technika wokół nas” i wspólnie podglądają zimową przyrodę. Tematyka projektu jest spójna z obowiązującą podstawą programową (Rozporządzenie MEN  z dn. 14.02.2017 r.)...

Projekt: „Przyroda, matematyka i technika wokół nas”

„Poznajemy rośliny” Wszystkie „Pchełki” już od jesieni gromadzą okazy przyrodnicze do swoich zielników.  Dzieci szczególnie zafascynowały kolorowe liście. W naszym ogrodzie, który ma już 50 lat, jest wiele kasztanowców, brzóz, wierzb, jesionów i klonów. Nawet maluchy potrafią rozpoznać te drzewa. Starszaki prowadziły obserwacje też innych roślin np. krzewów pigwy, bzu oraz...
Wyszukiwanie
Klub Młodego Odkrywcy
Przegląd prywatności

Ta witryna korzysta z plików cookie, aby zapewnić użytkownikom jak najlepszą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i pełnią takie funkcje, jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i przydatne.