Czy masz dobre poczucie czasu?

Cel doświadczenia:

Jakie masz poczucie czasu? Czy umiesz precyzyjnie określić ile czasu mija? Kiedy jest to łatwiejsze, a kiedy trudniejsze? Co na to wpływa? Wykonaj to doświadczenie i porównaj swoje wyniki z innymi!

Dziedzina:

Data publikacji:

2018-09-05

Autor:

CNK

Problem do rozwiązania

Jakie masz poczucie czasu? Czy umiesz precyzyjnie określić ile czasu mija? Kiedy jest to łatwiejsze, a kiedy trudniejsze? Co na to wpływa? Wykonaj to doświadczenie i porównaj swoje wyniki z innymi!

Spis materiałów

  1. stoper
  2. dowolny odtwarzacz muzyki
  3. 30–60-sekundowe fragmenty utworów muzycznych wolnych i bardzo szybkich
  4. szczelna przepaska do oczu (np. opaska ułatwiająca spanie w podróży, ciemna chustka)

Etapy przeprowadzania doświadczenia

  1. Podziel zespół na grupy w pary, które będą prowadziły określony pomiar, powtarzając go na kilku osobach.
  2. W każdej grupie lub parze wykonaj pomiary szacowania upływu czasu podczas wolnej i szybkiej melodii. Jedna osoba uruchamia muzykę i stoper, a pozostałe mają dać sygnał do zatrzymania pomiaru, gdy uznają, że minęło 20 sekund. Zanotuj wyniki. Pomiar dla każdej piosenki powtórzcie 3 razy.
  3. Po zakończeniu pomiarów każda grupa lub osoba dokonująca pomiaru prezentuje otrzymane wyniki (wartości średnie z 3 pomiarów).
  4. Zestaw wyniki wszystkich grup w widocznej dla wszystkich formie (tabela, wykres).
  5. Omów wyniki pomiarów czasu wykonanych w różnych warunkach. Jakie są podobieństwa i różnice w wynikach? Czy są widoczne jakieś zależności? Z czego one wynikają? Jaki jest średni wynik dla całej klasy i jakie są od niego odchylenia ?

ZRÓB TO INACZEJ

Zamiast muzyki spróbuj przez określony czas oglądać film i zmierzyć upływający czas.

Pytania do doświadczenia

  1. Jak najdokładniej odliczać sekundy, nie mając zegarka?
  2. Dlaczego doświadczenia należy powtarzać wiele razy?
  3. Czy naukowiec zawsze może wierzyć własnym oczom i uszom?

Powiązane doświadczenia

19.06.2018

Czy wszystkie ptaki latają?

Problem do rozwiązania Jaki kształt powinno mieć skrzydło ptaka, żeby unieść go w powietrze? Co to znaczy, że coś ma „opływowy kształt”? Spis materiałów słomka tasiemka pusty karton (po mleku, soku) jajko dwie kartki Etapy przeprowadzania doświadczenia Przyklej tasiemkę do końca słomki Dmuchnij przez słomkę- tasiemka powinna łopotać Dmuchnij przez...
10.09.2018

Statek w butelce

Problem do rozwiązania Jest to jedno z klasycznych doświadczeń wykonywanych w szkole, jednak często ma błędne wyjaśnienie – „Spalany jest tlen i woda jest zasysana i zajmuje jego miejsce.” Ale przecież tlen nie spalany jest do próżni… Czy woda zawsze zajmie proporcjonalnie taką samą objętość w naczyniu? Dlaczego tak naprawdę...
10.08.2018

Mikro-zoo

Problem do rozwiązania Bakterie są za małe, żeby je zobaczyć gołym okiem. Więc w jaki sposób hodują je naukowcy w laboratoriach? W tym doświadczeniu możesz wczuć się w mikrobiologa i wyhodować własne bakterie. Spis materiałów Przepis na 5-7 porcji: 250 ml wody 1 kostka rosołowa (można zastosować różne, polecam zacząć...
Wyszukiwanie
Klub Młodego Odkrywcy
Przegląd prywatności

Ta witryna korzysta z plików cookie, aby zapewnić użytkownikom jak najlepszą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i pełnią takie funkcje, jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i przydatne.