Dlaczego boimy się popełniać błędy?
W KMO wiemy, że nie należy się bać popełniania błędów, ale traktować je jako wyzwanie i szansę na rozwój. Nadmierny lęk przed pomyłkami utrudnia uczenie się uczniów i nauczanie nauczycieli. Na temat korzyści z uczenia się poprzez popełnianie błędów można posłuchać w podcaście Centrum Nauki Kopernik
Data publikacji:
Autor:
Profesor Manu Kapur stworzył koncepcję „produktywnej porażki”. Z jego badań wynika, że doświadczenie błędu stanowi bardzo silny impuls do uczenia się, o ile będziemy potrafić wiedzę o porażce spożytkować w dalszej pracy.
Czy uczenie się na błędach naprawdę działa? Jeśli tak – dlaczego boimy się popełniać błędy? Czy można przestać obawiać się błędów, a ich doświadczenie wykorzystywać do osiągnięcia powodzenia?
Na temat roli, jaką w naszym rozwoju pełnią błędy, rozmawiają: profesor psychologii, Wojciech Pisula z Instytutu Psychologii Polskiej Akademii Nauki, członek Krajowej Komisji Etycznej ds. doświadczeń na zwierzętach oraz dr Marta Fikus-Kryńska, mikrobiolożka, pracowniczka Działu Wystaw w Centrum Nauki Kopernik. Spotkanie prowadzi dr Ilona Iłowiecka-Tańska.
[arve url=”https://youtu.be/lDjalKepITc” /]