Jak się słyszysz?

Cel doświadczenia:

Czy zawsze słyszysz swój głos w ten sam sposób? Od czego to zależy? Czy Ty siebie słyszysz w ten sam sposób, co inni ludzie?

Dziedzina:

Data publikacji:

2018-09-19

Autor:

CNK

Problem do rozwiązania

Czy zawsze słyszysz swój głos w ten sam sposób? Od czego to zależy? Czy Ty siebie słyszysz w ten sam sposób, co inni ludzie?

Spis materiałów

Etapy przeprowadzania doświadczenia

  1. Wymyśl jedno dowolne zdanie i wypowiedz je na głos.
  2. Przyłóż rozłożone dłonie po obu stronach głowy w miejscach, gdzie kończy się żuchwa, a zaczynają uszy.
  3. Trzymając dłonie między żuchwą a uszami, wypowiedz swoje zdanie jeszcze raz.

Zrób to inaczej

  • Wykonaj to samo doświadczenie, tym razem jednak, otocz swoje uszy dłońmi tak jakbyś czegoś nasłuchiwał.
  • Czy coś się zmienia w odbiorze swojego głosu?
  • Wykonaj to samo doświadczenie. Tym razem jednak, zatkaj uszy możliwie najszczelniej i wypowiedz wymyślone przez siebie zdanie. Czy słyszysz własny głos?
  • Zatkaj uszy możliwie najszczelniej i przejdź się po sali. Co słyszysz?
  • Nagraj na dyktafonie zdanie z punktu 1 i odsłuchaj je. Jak brzmi Twój nagrany głos?

Pytania do doświadczenia

  1. Jak brzmi Twój głos po przyłożeniu rąk do uszu?
  2. Czy Twój głos się zmienia, gdy otaczasz uszy dłońmi lub zatykasz je całkowicie?
  3. Czy inne osoby słyszą Twój głos tak samo jak Ty? Dlaczego?

Powiązane doświadczenia

02.08.2018

Dobrze spakowane

Problem do rozwiązania Każdy, kto pakował się w plecak czy walizkę wie, że od tego jak dobrze poukładamy nasze rzeczy zależy, ile się ich zmieści. W doświadczeniu będzie można sprawdzić, o ile mniej miejsca zajmą elementy dokładnie ułożone na płaszczyźnie i w objętości. Spis materiałów Tacka o wymiarach ok. 15×20...
28.05.2019

Razem czy osobno

Problem do rozwiązania Jak ruch powietrza wpływa na przedmioty? Spis materiałów Piłeczki pingpongowe Słomki do napojów Plastelina ewentualnie taśma samoprzylepna Mała suszarka (opcjonalnie) Etapy przeprowadzania doświadczenia Każdą piłeczkę połącz ze słomką za pomocą plasteliny ewentualnie taśmy samoprzylepnej. Słomki z piłeczkami u góry ustaw na stoliku przyklejając dolną częścią słomki. Do...
02.03.2020

Ukryte obiekty, czyli poszukiwacze skarbów

Problem do rozwiązania Celem doświadczenia jest odnalezienie i rozpoznanie za pomocą lusterka przedmiotów ukrytych za przesłoną. Wskazówki dla opiekuna Podczas doświadczenia można realizować elementy Podstawy Programowej wychowania przedszkolnego: Obszar I, pkt 6, 7 Obszar IV, pkt 5, 12, 13 Wiodące pytania Dlaczego nie widzimy niektórych przedmiotów (obiektów)? Czy...
Wyszukiwanie
Klub Młodego Odkrywcy
Przegląd prywatności

Ta witryna korzysta z plików cookie, aby zapewnić użytkownikom jak najlepszą obsługę. Informacje o plikach cookie są przechowywane w przeglądarce i pełnią takie funkcje, jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i przydatne.