Projekt DEMO wzorowany jest na niemieckim programie Mini – Phänomenta. Ideą projektu jest udostępnienie uczniom swobodnego dostępu do stacji eksperymentalnych podczas przerw. Wszystkie stacje mają być stworzone przez dzieci przy pomocy rodziców. W Programie Mini-Phänomenta uczniom udostępniane są 52 stacje.
Ponieważ w naszej szkole brak miejsca na korytarzach jest ogromną przeszkodą, dlatego będziemy jednocześnie wystawiać około 5 stanowisk, po miesiącu zostaną one zmienione. Badania wykonane w Niemczech pokazują, że uczniowie, w których szkołach stacje eksperymentalne były dostępne przez dłuższy okres czasu, wykazywali większą ciekawość świata, częściej zadawali pytania, nie bali się eksperymentować.
W Jedenastce pomysłodawczyni projektu pani Aneta Jabłońska nazwała go projektem DEMO od pierwszych liter słów, które powinny być często powtarzane dzieciom DOŚWIADCZAJ, EKSPERYMENTUJ, MYŚL, ODKRYWAJ. Już w listopadzie 2015 roku udostępniony został uczniom prosty telefon, wykonany z lejków i węża ogrodowego, łączący II piętro z parterem. Obecnie uczniowie wraz z rodzicami wykonali już 10 stacji, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród dzieci.
Więcej o projekcie pod tym linkiem.
Masz ciekawy pomysł na inspirację dla innych odkrywców? Uzupełnij formularz i prześlij go do nas.
DODAJ INSPIRACJĘ